Voor Nationaal Huidcentrum zijn veiligheid en cliënttevredenheid essentieel. Om cosmetische zorg van de hoogste kwaliteit te kunnen bieden, wordt de kwaliteit van onze kliniek continue gemonitord door interne en externe controles.
Klachten en geschillen
Nationaal Huidcentrum vindt het belangrijk dat haar cliënten en bezoekers tevreden zijn. Daarom streven de medewerkers en de specialisten van de kliniek ernaar om je tijdens je verblijf en tijdens je behandeling in de kliniek zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te begeleiden. Maar het kan voorkomen dat je ervaringen hebt die je als onjuist of onterecht ervaart.
Wij vinden het belangrijk dat je ongenoegen weggenomen wordt. Klachten kunnen ook aanleiding zijn om bepaalde procedures nog eens nader te bekijken of om ons beleid bij te stellen. Wij streven ernaar zoveel mogelijk tegemoet te komen aan jouw wensen betreffende de afhandeling van jouw onvrede. Hieronder lees je wat je kunt doen als je een klacht hebt.
Direct bespreken
De snelste manier waarmee de oorzaak van jouw klacht weggenomen kan worden, is om deze direct te uiten en hiermee niet te wachten. Zo kun je jouw ervaringen bespreken met degene die volgens jou de oorzaak is van wat er is misgegaan.
Je klacht voorleggen
De eerste stap is om in gesprek te gaan met je behandelaar Mocht je er niet uitkomen met de behandelaar, kun je jouw onvrede voorleggen aan de directie of patiëntencoördinator. Je wordt dan uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek om jouw klacht te bespreken en samen tot een passende oplossing proberen te komen. Je kunt ook in contact komen met onze klachtenfunctionaris. Deze zal je door het klachtenproces leiden en tussen jou en onze organisatie bemiddelen.
Geschillencommissie of aansprakelijkheidsverzekering
Mochten onze organisatie en jij er samen niet uitkomen, dan ontstaat er een geschil. Deze kan in behandeling genomen worden door De Geschillencommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die uitspraak doet over geschillen tussen klinieken en cliënten of patiënten. De geschillencommissie doet uitspraak in de vorm van een bindend advies. Informatie over de geschillencommissie is opvraagbaar. Als je van mening bent dat jouw behandelaar aansprakelijk kan worden gesteld voor jouw bezwaar, dan is onze aansprakelijkheidsverzekeraar doorgaans de partij die jouw klacht verder kan beoordelen.
Een klacht indienen en laten behandelen is gratis. Je kunt hiervoor via info@nationaalhuidcentrum.nl contact met ons opnemen.