Verzekerde zorg

Behandeling van huidziekten valt onder ‘verzekerde zorg’. Dit betekent dat – met een doorverwijzing van de huisarts – de kosten van de behandeling (voor een deel) door de ziektekostenverzekeraar worden betaald.

 

Wij zijn gestopt met het aanbieden van verzekerde zorg

Nationaal Huidcentrum ondersteunde tot en met 31 juli 2021 de verzekerde zorgactiviteiten van Medisch Centrum Midden Nederland bij consulten en behandelingen met betrekking tot huidziekten. De kosten van deze behandelingen werden voor een groot deel betaald door gecontracteerde zorgverzekeraars.

 

Voor ons als zelfstandig behandelcentrum werd het in de loop der jaren steeds lastiger om contracten met zorgverzekeraars af te sluiten, waardoor onze patiënten toch vaak een gedeelte van de factuur zelf dienden te betalen. Vandaar dat we zijn gestopt met het aanbieden van verzekerde zorg. Ook het gebruik van de lichttherapie-cabine is komen te vervallen.

 

Afspraak maken 

Natuurlijk blijven wij een kliniek voor cosmetische behandelingen en ben je van harte welkom voor cosmetische (niet verzekerde) zorg zoals huidtherapie, bovenooglidcorrecties, liposculpture en haartransplantaties.

 

Nationaal Huidcentrum is 24 uur en 7 dagen per week via de website bereikbaar voor het maken van afspraken. Voor het wijzigen van een bestaande afspraak kun je bellen naar +31 (0)88 425 10 00.

 

Veelgestelde vragen over het stoppen van de verzekerde zorgactiviteiten

Naar welke dermatoloog kan ik nu het beste gaan? 
Woon je in de regio Gooi en Vechtstreek, dan raden wij aan om je door de huisarts te laten doorverwijzen naar de polikliniek Dermatologie in Tergooi. De huisarts weet bij welke dermatoloog je snel terechtkunt en kan je hier verder over informeren.

 

Kan ik nog bij Nationaal Huidcentrum terecht voor behandelingen bij de huidtherapeut die door mijn zorgverzekeraar worden vergoed?
Ja, dat blijft ongewijzigd. Omdat het een vergoeding uit de aanvullende verzekering betreft, worden de nota’s door jou betaald en bij de zorgverzekering gedeclareerd. Vervolgens ontvang je een (gedeeltelijke) vergoeding uit het aanvullende pakket.

 

Wat gebeurt er met mijn dossier?
De bewaartermijn voor dossiers is geborgd. De nieuwe zorgaanbieder kan het dossier met medische gegevens bij ons opvragen, dit gebeurt echter alleen middels een door jou ondertekende machtiging.

 

Kan ik nog bij de artsen terecht voor een behandeling tegen hyperhidrose?
Dat kan, maar dan zul je de behandeling wel zelf moeten betalen. Wil je in aanmerking komen voor een vergoeding van (een deel van) deze behandeling, dan kun je je door de huisarts laten doorverwijzen naar een dermatoloog, bijvoorbeeld in ziekenhuis Tergooi.

 

Ik kom al jaren bij dokter Navadeh voor haarproblemen, kan hij mij nog steeds behandelen?
Helaas vallen deze behandelingen onder de basisverzekering en kunnen wij deze zorg niet langer verlenen. 

 

Kan ik nog bij Nationaal Huidcentrum terecht voor dermatologie, als ik zelf betaal?
Behandelingen die uit de basisverzekering worden vergoed, worden gezien als ‘verzekerde zorg’. Je kunt dezelfde behandeling ook elders vergoed krijgen. Als wij deze behandelingen in rekening brengen, leveren wij nog steeds ‘verzekerde zorg’ en dat is niet toegestaan. Wél kun je bij onze dermatologen terecht voor ‘cosmetische dermatologie’ zoals het verwijderen van plekjes die niet uit medisch, maar uit cosmetisch oogpunt kunnen worden weggehaald.

 

Mijn traject is nog niet helemaal afgehandeld. Wat waren de passantentarieven?
Passantentarieven gelden indien je niet bij een Nederlandse zorgverzekeraar bent aangesloten, of als er geen overeenkomst was tussen jouw zorgverzekeraar en Medisch Centrum Midden Nederland/Nationaal Huidcentrum.

 

meisje brengt gezichtscreme aan op de huid, lachend en staande voor de spiegel.