Wij stoppen met verzekerde zorg

Sinds jaren ondersteunde Nationaal Huidcentrum de verzekerde zorgactiviteiten van Medisch Centrum Midden Nederland bij consulten en behandelingen met betrekking tot huidziekten. Dit is veranderd: sinds 1 augustus 2021 bieden wij geen verzekerde zorgactiviteiten meer aan, waardoor huisartsen ook geen patiënten meer naar onze dermatologen kunnen doorverwijzen. Verder verandert er niets.

Verzekerde zorg stopt, maar wij gaan gewoon door!

 

Nationaal Huidcentrum blijft een kliniek voor cosmetische behandelingen. Dermatoloog Drs. Janssens gaat zich richten op de cosmetische kant van dermatologie en medisch directeur en eigenaar van Nationaal Huidcentrum Dr. Navadeh voert zoals altijd chirurgische cosmetische ingrepen uit. Ook blijf je welkom bij onze andere specialisten voor behandelingen als huidtherapie, injectables, tattoo verwijderen, bovenooglidcorrecties en liposculpture.

 

Behandelingen voor aandoeningen als acne, overmatig zweten, rosacea en couperose blijven we ook na 1 augustus aanbieden. Soms wordt een behandeling (deels) vergoed vanuit een aanvullend pakket. Neem hierover contact op met je zorgverzekeraar.

 

Waarom stoppen we met verzekerde zorg?

Zoals je wellicht weet, worden de kosten van consulten en behandelingen op het gebied van huidziekten voor een groot deel door zorgverzekeraars betaald. Voor ons als zelfstandig behandelcentrum werd het in de loop der jaren steeds lastiger om contracten met zorgverzekeraars af te sluiten. Hierdoor moesten patiënten toch nog vaak een gedeelte van de factuur zelf betalen. Vandaar dat we besloten te stoppen met het aanbieden van verzekerde zorg.

 

Wat is er veranderd voor patiënten van Nationaal Huidcentrum/Medisch Centrum Midden Nederland?

  • Per 1 augustus 2021 kunnen patiënten niet langer terecht bij dermatologen Dr. Navadeh en Drs. Janssens voor consulten, controles en behandelingen op het gebied van huidziekten
  • Het gebruik van de cabine ten behoeve van lichttherapie is komen te vervallen
  • Voortaan verwijst de huisarts door naar een andere dermatoloog
  • Indien gewenst (en alleen met schriftelijke toestemming) dragen wij het medisch dossier over aan de nieuwe zorgverlener

 

Vragen?

Meer informatie over het stoppen van de verzekerde zorgactiviteiten, doorverwijzingen via de huisarts en het opvragen van medische dossiers vind je hier. Op deze pagina staan ook de meestgestelde vragen.

 

Staat het antwoord dat je zoekt er niet bij? Je kunt ons bereiken via telefoonnummer +31 (0)88 425 10 00 of stel je vraag via info@nationaalhuidcentrum.nl.